شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

چين تلاش براي مسدودکردن دسترسي به اينترنت جهاني را تکذيب کرد

اينترنت

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰


در حالي که به تازگي اخباري در مورد احتمال مسدودشدن دسترسي به اينترنت جهاني در چين در رسانه هاي غربي منتشر شده بود، مقامات چيني اين خبر را تکذيب کرده‌اند.

وايمکس نيوز- شي جين پينگ، رئيس جمهور چين روز گذشته اعلام کرد که چين قصد ندارد درهاي خود را بر روي اينترنت جهاني ببندد. اما اعمال حق حاکميت سايبري را کليد توسعه اينترنت در اين کشور مي داند.

اين اظهارات در قالب بيانيه اي توسط هانگ کامينگ رئيس حزب کمونيست چين و در جريان برگزاري مجمع سياست گذاري سايبري چين که در شهر ووژن در شرق اين کشور برگزار مي شود، قرائت شد. 

در ادامه اين بيانيه رئيس جمهور چين تصريح کرده بود: توسعه فضاي سايبري در چين با سرعت در حال انجام است و درهاي چين روز به روز گشوده تر خواهد بود. حاکميت سايبري ايده اي است که دولت ها بايد قادر به تحقق آن باشند و بتوانند بدون مداخله خارجي از اينترنت استفاده کنند.

در ماه ژوئن گذشته، چين قوانين امنيت سايبري جديدي را به تصويب رسانده بود که شرکت هاي خارجي را ملزم به ذخيره سازي داده هاي کاربران در داخل اين کشور و پذيرش کنترل هاي دولتي مي کرد و همين امر گمانه زني در مورد احتمال قطع دسترسي به اينترنت جهاني در داخل چين افزايش داده بود.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو